- 081
- Whitewashing Philosophical Graffiti Dalibor Vesely en het conflict tussen onderwijs en onderzoek aan Cambridge University
- Abstract
- Dit artikel verkent de conflicten ten gevolge van de toenemende onderzoekseisen en de invloed ervan op andere vormen van kennisproductie en onderwijs. Dalibor Vesely gaf les aan de Universiteit van Cambridge van 19782004, en dus ook in de periode waarin de regering van Thatcher een kwantitatieve beoordeling oplegde aan het hoger onderwijs. Het machtsevenwicht verschoof tussen een faculteit gericht op constructiewetenschappen en meetbaar onderzoek, en een faculteit die zich, door middel van geschiedenis, theorieën atelieronderwijs,concentreerde op filosofische en culturele interpretatie.
- Citation
- Bedford, J. (2019). Whitewashing Philosophical Graffiti . Dalibor Vesely en het conflict tussen onderwijs en onderzoek aan Cambridge University. Scholen & docenten. De opleiding tot architect in Europa, OASE, (102), 81–86. Retrieved from https://oasejournal.nl/nl/Issues/102/WhitewashingPhilosophicalGraffiti
Download PDF (291 KB)
- Kernredactie
- Christophe Van Gerrewey, David Peleman, Bart Decroos
- Redactie
- Tom Avermaete, Asli Cicek, Bart Decroos, Jantje Engels, Christoph Grafe, Sereh Mandias, Bruno Notteboom, David Peleman, Hans Teerds, Christophe Van Gerrewey
- Auteurs
- Mounir Ayoub, Joseph Bedford, Stéphanie Dadour, Isabelle Doucet, Pauline Fockedey, Vanessa Lacaille, Eléonore Marantz, Juliette Pommier, Lara Schrijver, Peter Swinnen, Martino Tattara, Francesco Zuddas
- Vormgeving
- Karel Martens, Aagje Martens
- maart 2019
- Engelse/Nederlands
- Paperback/Geïllustreerd (zw/w)
- 170 × 240 mm
- Bestel dit nummerals hard copy of ebook
- ISBN978-94-6208-485-8
- © nai010, 2019
- Subsidising institutions
- Stimuleringsfonds Creatieve Industrie