- 052
- Manieren van leren Het onderwijstheater van Guido Canella
- Abstract
- In de traditie van Ernesto Nathan Rogers, probeerde de Italiaanse architect Guido Canella zijn studenten een autonoom kritisch bewustzijn bij te brengen. Ze werden uitgenodigd om kritisch te reflecteren over hun positie, ook door terug te blikken op eerdere pedagogische ervaringen. Canella stelde in zijn ontwerpstudio’s in de jaren 1960 één onderwerp centraal, zoals de school, het theater, de gevangenis, de universiteit of de tentoonstellingshal. Hij probeerde het onderwijs radicaal te vernieuwen door het op te vatten als een theaterstuk dat studenten en docenten samen opvoerden.
- Citation
- Zuddas, F. (2019). Manieren van leren . Het onderwijstheater van Guido Canella. Scholen & docenten. De opleiding tot architect in Europa, OASE, (102), 52–56. Retrieved from https://oasejournal.nl/nl/Issues/102/TheSystemofLearning
Download PDF (248 KB)
- Kernredactie
- Christophe Van Gerrewey, David Peleman, Bart Decroos
- Redactie
- Tom Avermaete, Asli Cicek, Bart Decroos, Jantje Engels, Christoph Grafe, Sereh Mandias, Bruno Notteboom, David Peleman, Hans Teerds, Christophe Van Gerrewey
- Auteurs
- Mounir Ayoub, Joseph Bedford, Stéphanie Dadour, Isabelle Doucet, Pauline Fockedey, Vanessa Lacaille, Eléonore Marantz, Juliette Pommier, Lara Schrijver, Peter Swinnen, Martino Tattara, Francesco Zuddas
- Vormgeving
- Karel Martens, Aagje Martens
- maart 2019
- Engelse/Nederlands
- Paperback/Geïllustreerd (zw/w)
- 170 × 240 mm
- Bestel dit nummerals hard copy of ebook
- ISBN978-94-6208-485-8
- © nai010, 2019
- Subsidising institutions
- Stimuleringsfonds Creatieve Industrie