- 062
- Lessen trekken uit het pedagogische project van Aldo Rossi
- Abstract
- Aldo Rossi gaf zijn leven lang les aan verschillende scholen. Zijn onderwijs tussen 1968 en 1975 was baanbrekend om redenen die vandaag relevant blijven. Het was gebaseerd op de idee van de klas als een ruimte waarin docent, assistenten en studenten onderzoek ontwikkelen. Voor Rossi werd onderwijs fundamenteel verbonden met de definitie van een wetenschappelijke aanpak van de discipline, door middel van collectieve onderzoeksactiviteiten waarbij de analyse van de (historische) stad centraal staat.
- Citation
- Tattara, M. (2019). Lessen trekken uit het pedagogische project van Aldo Rossi. Scholen & docenten. De opleiding tot architect in Europa, OASE, (102), 62–66. Retrieved from https://www.oasejournal.nl/nl/Issues/102/DrawingLessons
Download PDF (224 KB)
- Kernredactie
- Christophe Van Gerrewey, David Peleman, Bart Decroos
- Redactie
- Tom Avermaete, Asli Cicek, Bart Decroos, Jantje Engels, Christoph Grafe, Sereh Mandias, Bruno Notteboom, David Peleman, Hans Teerds, Christophe Van Gerrewey
- Auteurs
- Mounir Ayoub, Joseph Bedford, Stéphanie Dadour, Isabelle Doucet, Pauline Fockedey, Vanessa Lacaille, Eléonore Marantz, Juliette Pommier, Lara Schrijver, Peter Swinnen, Martino Tattara, Francesco Zuddas
- Vormgeving
- Karel Martens, Aagje Martens
- maart 2019
- Engelse/Nederlands
- Paperback/Geïllustreerd (zw/w)
- 170 × 240 mm
- Bestel dit nummerals hard copy of ebook
- ISBN978-94-6208-485-8
- © nai010, 2019
- Subsidising institutions
- Stimuleringsfonds Creatieve Industrie